Το Χριστιανικό δόγμα.
Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο.
Το Χριστιανικό
δόγμα.
…η ΄΄γνώση΄΄
αυτή που αναζητούσαν μάταια οι αιρετικοί στις μυθικές διηγήσεις και στις περίπλοκες
κατασκευές της διεστραμμένης διάνοιάς τους, είναι το υπερεξέχον δώρο της αγάπης
που το Άγιο Πνεύμα χορηγεί στον χριστιανό μέσα στον ζωντανό οργανισμό της Εκκλησίας.
Μονάχα εντός της μπορεί κανείς να πιεί από το καθαρό νερό που ρέει από την λογχισθείσα
πλευρά του Χριστού για να λάβει την αιώνια ζωή. Όλα τα άλλα δόγματα δεν είναι
παρά λάκκοι συντετριμμένοι. Και οι πραγματικοί ΄΄γνωστικοί΄΄ δεν είναι εκείνοι
που απορρίπτουν και περιφρονούν το σώμα για να λατρέψουν έναν ακατάληπτο Θεό΄΄
και τον ΄΄δημιουργό του΄΄ αλλά οι πνευματικοί άνθρωποι που έλαβαν από το άγιο
Πνεύμα τον αρραβώνα της αναστάσεως της σαρκός και της αφθαρσίας. Απομακρυνόμενος
από την ελληνική δυαρχία σώματος και ψυχής ο άγιος Ειρηναίος αναπτύσσει το Ιωάννειο
δόγμα του ενσαρκωμένου λόγου για να ερμηνεύσει το νόημα του προορισμού του
ανθρώπου. Ο πρώτος Αδάμ πλάστηκε από τον πηλό με τα δύο Χέρια του θεού: τον
Λόγο και το Πνεύμα, κατ’ εικόνα Θεού, σύμφωνα με το πρότυπο της ενδόξου σαρκός
του Χριστού και του δόθηκε πνοή ζωής για να προοδεύσει από την εικόνα προς την ομοίωσίν
του Θεού. Αφού εξαπατήθηκε από τον ζηλόφθονο διάβολο χάνοντας τα προνόμιά του
και πέφτοντας στον θάνατο, δεν εγκαταλείφθηκε από τον θεό, το προαιώνιο σχέδιο
του οποίου ήταν να τον κάνει κοινωνό της δόξης του. Οι αποκαλύψεις και οι
προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης και κυρίως η Ενανθρώπηση του ‘λόγου, ο θάνατος
του, η Ανάσταση του και η ένδοξος Ανάληψη του, συνιστούν τα αναγκαία στάδια αυτής
της Οικονομίας της Σωτηρίας. Αποβλέποντας σε τούτο τον έσχατο σκοπό για τον
οποίο πλάσθηκε ο Άνθρωπος. Ο ¨Λόγος σαρξ εγένετο, ΄΄ανακεφαλαιώνοντας΄΄ εν αυτώ
τον πρώτο Αδάμ. Όπως ο πρώτος άνθρωπος γεννημένος από παρθένα γή, με την
ανυπακοή της παρθένου Εύας έπεσε στην αμαρτία μέσω του ξύλου της ζωής, ο
Χριστός ήλθε στον κόσμο με την υπακοή της Παρθένου Μαρίας και κρεμάστηκε στο
ξύλο του Σταυρού. Έδωσε την ψυχή του για την ψυχή μας και την σάρκα του για την
σάρκα μας και εξέχεε το Πνεύμα του Πατρός για την ένωση και κοινωνία του Θεού
μετά των ανθρώπων, μέσω της κατάβασης του Θεού στους ανθρώπους δια του
Πνεύματος και της υψώσεως του ανθρώπου προς τον Θεό δια της σαρκώσεώς του. Ο Λόγος
του Θεού, που δημιούργησε τον κόσμο διευθετώντας τον με αόρατο τρόπο ΄΄εν είδει
σταυρού΄΄, έγινε ορατός τον ορισμένο χρόνο πάνω στον Σταυρό, με σκοπό να
συναγάγει στο Σώμα του όλα τα όντα που ήσαν διεσπαρμένα και να τα οδηγήσει στην
γνώση του Θεού. Εμφανιζόμενος όχι στην άφατη δόξα του, αλλά ως άνθρωπος, έδειξε
εν αυτώ την αποκατεστημένη εικόνα του Θεού προσανατολισμένη εκ νέου προς την
ομοίωσιν. Και μας εθήλασε ΄΄στον μαστό της σαρκός του΄΄, με σκοπό να μας συνηθίσει
στην βρώση και πόση του Λόγου του Θεού, ώστε ενισχυμένοι από τον ΄΄άρτο της αθανασίας΄΄
να προσεγγίσουμε την θέα του Θεού που χορηγεί την αφθαρσία. Είναι αδύνατο να
ζήσουμε χωρίς ζωή, και δεν υπάρχει ζωή παρά μόνο μέσω της μετοχής στον Θεό και
να απολαμβάνουμε την Χρηστότητά του…Διότι η δόξα του Θεού είναι ο ζωντανός
άνθρωπος και η ζωή του ανθρώπου είναι η όρασις του Θεού, η αγάπη και η θέωση
του ανθρώπου στο Πρόσωπο του Σωτήρος Χριστού.
Άγιος Ειρηναίος (140 μ.Χ.)επίσκοπος Λουγδούνου (Λυόν) και Βιέννης μαθητής του Αγίου Ιωάννου του θεολόγου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Κάνετε εδώ το σχόλιο σας